Colega de vizavi

Ne-am intersectat pe culoar si ne-am salutat grabit ca in fiecare dimineata. Si tot ca in fiecare dimineata un miros delicat de flori de primavara a marcat prezenta ei. Pana acum doua sau trei luni nu stiam mai nimic despre ea. Mi se parea o fiinta stearsa, anosta, un cameleon urban atat de bine adaptat la mediu, incat practic se confunda cu el. Nu avusese nici o discutie in contadictoriu cu nimeni, nu ridicase niciodata nici o problema in sedinte… De fapt, nu pusese niciodata vreo problema cuiva. Isi facea treaba. Nimic spectaculos!

Cu ceva timp in urma, un zvon circula pe coridoarele institutiei in care lucram. Colega noastra se pare ca ar fi castigat marele premiu la loto. Am intrebat in stanga si in dreapta, nimeni nu stia ceva sigur. Atunci grupul nostru de fete ”curioase” a delegat pe cineva sa o intrebe personal. Si, cum biroul meu este chiar vizavi de al ei, misiunea mi-a fost atribuita. Am intrat la ea si nu am avut curaj sa intreb asa, din prima, ce voiam de fapt sa stiu. Nu mai intrasem acolo niciodata si m-a impresionat incaperea. O poza cu familia ei si cateva lucrusoare care pareau facute de un copil decorau placut masa de lucru. Era ordine, dar nu exagerat. Si un miros placut de flori de camp… Am intrebat-o de fetita ei, acesta fiind unul din putinele lucruri pe care le stiam eu in legatura cu ea. Mi-a raspuns cu multa amabilitate si discutia a deviat la felicitarile de pe masa ei. Mi-a povestit cate ceva despre fiecare in parte… Intr-un final i-am pus marea intrebare. Raspunsul a fost cel asteptat: da, a castigat marele premiu in urma cu aproape jumatate de an. Am ramas masca. In urma cu jumatate de an!! si nu a spus nimic, nimanui. Nu s-a vazut nimic schimbat la ea. Eu ma gandeam ca un astfel de eveniment schimba oamenii! Nu poti castiga o astfel de suma de bani si sa te comporti ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Pur si simplu nu se poate! M-a impresionat pe de o parte faptul ca a avut incredere in mine si mi-a spus. A urmat un moment destul de stanjenitor in care nimeni nu a mai spus ceva. Apoi m-am adunat eu si am intrebat-o ce intentioneaza sa faca de acum inainte. Mi-a raspuns ca nu stie. Era multumita de viata ei. A jucat la loto din amuzament, fara sa-si imagineze ca ar fi putut castiga. Acum, banii o sperie putin. Putin mai mult, de fapt. Nu ar vrea sa-i iroseasca fara rost. Ar vrea sa ajute copii cu probleme si intentioneaza sa faca o fundatie care sa se ocupe de asa ceva. Nu am putut rezista sa nu o intreb: ‘bine, dar pentru tine ce-ti doresti?’  Mi-a raspuns si-a luat ceva ce-si dorea de mult. Parea putin stanjenita cand vorbea si nu am vrut sa insist. Nu eram in relatii chiar atat de bune incat sa ma astept la cine stie ce dezvaluiri. Oricum discutia a fost mai lunga si mai placuta decat m-as fi asteptat. Nu o crezusem o fire foarte prietenoasa, dar se pare ca era doar timida. Am avut senzatia ca discutia noastra i-a facut foarte bine. Parca ar fi asteptat-o.

”Mi-am luat o valiza cred, de lenjerie intima! Dantela, fundite, perlute, o nebunie!! Si o comoda speciala pentru toate.  De cand imi doream sa pot sa fac lucrul asta! Nici toti banii aceia  din banca nu mi-au dat o incredere atat de mare in mine, cum a facut-o noua mea colectie  mea de danteluri…” Am ramas cu gura cascata pentru a doua oara.  Marturisirea ei m-a surprins. M-am uitat mai bine la ea. Nu era frumoasa. Dar avea un aer distins. Era o doamna in toata puterea cuvantului. Discreta, ingrijita… Si aura asta parea sa lumineze totul in jurul ei. Si din cauza asta m-a uimit mult discutia cu ea… Si m-a facut sa o astept cu nerabdare pe  urmatoarea. E cu adevarat o persoana deosebita, aflata intr-o situatie deosebita, de la care cu siguranta am ce invata…  am ce admira.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013

Lasă un răspuns

