Farmec

In fiecare dimineata iau autobuzul companiei si vin spre servici. Dupa-amiaza, cu acelasi autobuz merg spre casa.  In autobuz, aceiasi oameni,cu foarte putine exceptii… Oameni obisnuiti cu care am ajuns sa ma salut in ciuda faptului ca nu le stiu numele…

De cand am citit tema tema concursului „Romance cu farmec„, am tot stat sa ma gandesc ce anume compune farmecul unei femei. De ce imi vine sa spun ca doamna grasuna de pe locul din dreapta fata al autobuzului are un farmec aparte,  in timp ce doamna cu palarie din spatele ei are ceva ce pare sa respinga orice apropiere… De cateva zile incoace, mi-am propus sa studiez cu atentie femeile langa care, vrand-nevrand, parcurg cele 30 de minute care despart serviciul de casa. Am privit in stanga si-n dreapta. Am ascultat povestile multora. Am intrat in discutii… Si am tras niste concluzii… Preferata mea din tot autobuzul este o doamna intre doua varste, inalta, slabuta, cu un aer usor neglijent dar cu o figura blanda si un aer usor ironic. Nu se coafeaza, nu se machiaza, nu se imbraca elegant. Hainele ei par sa fie dintr-o perioada cand avea cel putin cu vreo douazeci de kilograme in plus. Nu este frumoasa si cu toate acestea figura ei atrage atentia. Are doi copii, din cate mi-am dat seama, si discutiile cu ei la telefon sunt un amestec de duiosie, grija si un strop de ironie fina, placuta. Este o persoana care mie imi insenineaza ziua si-mi aduce zambetul pe buze.

Mai este doamna cu pisica… Nu are copii si acum, la varsta a doua, si-a luat o felina care ii este foarte draga si care-i umple timpul si sufletul. E grasunica bine, merge destul de greu, dar vorbeste frumos. A citit mult la viata ei si se simte ca-i face placere sa impartaseasca si altora lucrurile care i s-au parut ei impresionante. E calda si sfatoasa si aproape intotdeauna cu zambetul pe buze.

Exista si persoane care se straduiesc sa iasa in evidenta si nu intotdeauna aleg cea mai buna cale. Un exemplu in acest sens este „doamna cu sfaturile”. Este o persoana inalta, bine facuta, imbracata elegant. Discutiile cu ea nu sunt nici pe departe la fel de placute. Din start iti da senzatia ca imparte lumea in ea si ceilalti. Tot ceea ce povesteste pare sa fie din categoria „lectii de viata”. Are ce-i drept o familie frumoasa, copii muncitori, cu multe realizari extrascolare…astfel incat, daca treci prin sita vorbele ei, tot raman suficiente lucruri notabile.  Tot in categoria celor care se stradiesc sa se remarce fac parte si cei cativa tineri care obisnuiesc sa mearga cu autobuzul.  Grupul lor este unul galagios, acopera toate celelalte zgomote. Se rade…, se glumeste…Dar au si tinerele acestea farmecul lor, cel dat de varsta. Se aranjeaza, se imbraca frumos, modern, chiar placut extravagant, uneori. Merg la sala de gimnastica, arata bine. Au siguranta de sine data de varsta si de constientizarea faptului ca arata bine, gandesc bine, vorbesc bine…

Am lasat la urma o categorie de femei care se pot defini ca „facand parte din multime” . Figuri care nu-ti spun nimic. Chiar ma gandeam la faptul ca, daca mi s-ar cere vreodata sa fac portretele robot ale celor de langa mine, exista cativa oameni pe care nu as fi capabila sa-i descriu. Cred ca din randul unor astfel de oameni s-ar racola criminalii perfecti!! Aici pot spune cu adevarat ca „farmecul” este ingropat bine. Nu zic ca nu ar exista, dar este nevoie de timp si determinare pentru a-l descoperi.

Concluzia mea: farmecul este un concept foarte complex, asemeni unui diamant cu multe fatete. Exista farmec dat de tinerete, farmec dat de experienta de viata,  farmec dat de aspectul fizic, farmec dat de echilibrul interior, farmec dat preocuparea pentru binele celorlalti… Orice femeie, daca se comporta ca o femeie, adica, rade, plange, vorbeste, zambeste, mangaie, cearta, se machiaza, se coafeaza, e ciufulita, suparata… are farmecul ei. Totul tine de cel care cauta farmecul!

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013

Lasă un răspuns

