Urmasii nimfei Kerkyra

Apa limpede spala barba zeului marii si o inoada in panglici verzi. El o priveste cu lacomie pe nimfa cum isi inmoaie piciorul lung si subtire in spuma valurilor. Fata il zareste si tresare. Spaima inoata in ochii ei verzi si ii paralizeaza miscarile. Zeul are un renume foarte prost, iar ea se teme ca odata ce-a starnit interesul crudului stapan al marilor, nimeni din jurul ei nu mai este in siguranta. Se uita in jur cu disperare, cautand o cale de scapare. Se ridica si fuge spre stanci. Scoicile ii ranesc picioarele si in urma ei raman pasi sangerii pe albul nisipului. Zeul e manios. In orgoliul sau, i se pare ca muritoarea nu si-a dat seama cu cine are de-a face. Se ridica deasupra apei in toata splendoarea sa si cu  tridentul sau arunca val dupa val spre fata ce fuge. Apa sarata ii infinge ace in picoarele zdrelite dar ea nu se opreste. Ajunge la stanci si cu puteri inzecite, se catara pana pe cea mai inalta. Mai bine traverseaza  Styx-ul decat sa ajunga in bratele lui. Priveste in jos, se uita apoi catre zeul negru de suparare, apoi isi umple ochii cu imaginea insulei sale atat de dragi si se arunca in gol. Poseidon ridica un val imens care matura stanca si ii opreste caderea. Gestul nimfei topeste ii furia. O prinde cu blandete si o trage spre el. Ridica tridentul si face sa se iveasca o insula din marea involburata. O aseaza pe plaja cu nisip auriu si ii spune: ‘Nu mi-am dorit sa te fac sa alegi intre mine si Hades! Insula ti-o daruiesc. Am facut-o asemeni tie, frumoasa si salbatica. Tot ce te rog este sa ai rabdare cu mine… sunt urat, sunt rau si sunt singur… Mi-as dori ca, uneori, cand povara singuratatii devine prea apasatoare, sa pot veni la masa ta.’

Istoria este atat de prezenta pe insula incat te invaluie cu mireasma de ambrozie de cum pui piciorul pe pamant grecesc. Cand am castigat excursia in Corfu am avut ceva dubii… de, criza in Grecia parea mai serioasa decat in alte state europene si ma intrebam ce efecte avea ea in domeniul turismului. Apoi, mi-am zis:  in fond si la urma urmei, ce s-ar putea intampla rau? Mancare insuficienta? Nu suntem chiar asa pretentiosi. Cazare proasta? Greu de crezut ca lucrurile sa se fi degradat chiar asa de mult! Si in final, ultimul lucru pe care ni-l doream era sa lenevim intr-o camera de  hotel, fie ea si de cinci stele. Concluzia? Ne-am luat biletele de la Agentia de turism Paralela 45 si ne-am imbarcat in charterul de Corfu. Vacanta a fost mult peste asteptari, insula este intr-adevar superba. Natura a pus laolalta cele mai frumoase piese, demne de o delicata nimfa.

Imi bag picioarele in apa limpede si-mi pare ca vad in departare barba alba a zeului marii.

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013

Lasă un răspuns

