Urecheatul Patratel

Servici cafea cafeamici2

Soarele diminetii de mai patrunde in toate colturile casei, poleind cu aur mii de particule de praf (ce- ar fi mers o curatenie de Pasti si acas’ la mama natura, ca tare mult praf mai intra pe geamul deschis !) Un vantisor destul de racoros, agita perdelele fine de organza si aduce in casa un miros placut de flori de cires. Aburul ademenitor de cafea proaspata care se unduieste din cafetiera ii face sa zambeasca, pana si pe urechiatii de pe fata de masa. Imi torn in ceasca licoarea zeilor si inspir adanc mirosul de ‘dimineata de sarbatoare’ pana imi ajunge tocmai in falanga degetului mic de la piciorul stang, cel care are adesea, prostul obicei de a o lua inaintea tuturor. Acum e somnoros si lenes si ma lasa sa zac intr-un fotoliu, cuminte, de vorba cu primavara de pe ceasca mea.

Casa e linistita, copii dorm, Iepurasul a venit intre timp cu daruri pentru toti si le-a imprastiat, saracutul, pe unde a putut. Eu imi picur alene, direct in vene, lichidul desteptator. Ce poetic! Gandul meu zboara mercantil la urechiatul purtator de bucurii pentru copii si nu doar pentru ei!! Cu destul de mult timp in urma, am vazut impreuna cu fetita cea mare, un desen animat cu un iepuras mandru posesor al unor urechi ‘elice, Urecheatul Patratel. Desenul respectiv mi-a fost de mare ajutor in explicarea fenomenului ‘iepuras aducator de cadouri de Pasti’. Altfel, chiar si pentru un copilas foarte mic si naiv, era destul de greu de acceptat ca un iepuras pufos, cu nasul umed, mare cat doua palme puse una langa alta (asta in cel mai fericit caz !) poate cara ditamai aragazul de jucarie ! De-acum faimos, Urecheatul Patratel, se intrecuse pe sine anul acesta si raspandise in toata casa, pachete, pachetele, care de care mai frumos ambalate. Unele imi pareau cunoscute !! Altele, nu si ma intrebam cu nerabdare copilareasca : oare dragutul de el nimerise magazinul meu preferat de cadouri ? L-or fi purtat unde trebuie urechile lui patate? Oare ceasul acela care imi facuse cu ochiul din raftul virtual ? Sau poate oja …? Cred ca voi micsora doza de cofeina ‘relaxata’ de astazi si ma duc sa trezesc copii!…

–         Hai trezeste-te ca ne-apuca Pastele pana terminam de dat cu var in bucatarie, se aude o voce insistenta.

–         … vreau sa-mi deschid cadoul… , mormai eu inca in lumea viselor…  Bine, bine… Buna dimineata si tei!…Hai ca vin acum sa ne apucam de treaba…

One step at a time – spune englezul si bine face. Va veni ea si vremea cafelei savurata-n parfum de flori de cires si a cadourilor … Sa pregatim vizuina intai si apoi sa-l invitam pe Patratel !

Si atunci, vom despacheta cu drag poate papusa Barbie cu microfon urmarita timp de cateva luni in rafturile magazinelor, sau poate mult-asteptat-ul lego tehnic, sau poate…

Lasă un răspuns

