Ten sensibil

Cu ceva timp in urma, sa zicem – la prima tinerete, in afara unor pistrui pe care eu personal nu putem sa-i sufar, in timp ce altii ziceau cu ‘rautate’ ca asta mi-e farmecul, tenul meu nu avea probleme majore. Puteam sa pun aproape orice pe fata fara sa provoc ruperi de nori si inundatii catastrofale. Astazi, din pacate, este suficient uneori sa ma uit la un produs cosmetic, fie el intr-un supermarket sau intr-o o farmacie, ca tenul meu se si manifesta in felul lui, total nepotrivit situatiei! Si tine-te atunci de cosmetizari sau reparatii capitale ale fatadei, fapt care, in lipsa fondurilor europene, ma aduce la sapa de lemn si apa chioara. Prin urmare, odata descoperita vreo preferinta cosmetica a inamicului meu ultra pretentios, tin cu dintii de produsul respectiv pana cand producatorul, din diverse motive, inceteaza sa-l mai fabrice.
Fondul de ten este pentru mine, cel mai important produs cosmetic, tocmai din cauza pistruilor mai sus mentionati si a faptului ca, in ciuda unei convietuiri de xxx ani cu ei nu am reusit sa ii accept si nici nu cred ca o voi face vreodata. Prin urmare, ei trebuie acoperiti. Cu ce se pot acoperi? Evident, cu fond de ten si/sau pudra. Pare usor, nu? Ten sensibil, rezulta produse cosmetice destinate acestui defect, sensibilitatea. Nu e chiar asa! Am incercat numeroase produse destinate pielii sensibile, unele cu rezultate mai bune, altele cu efecte devastatoare, atat fizic cat si financiar! Acesta este un motiv intemeiat pentru care eu sunt foarte mare amatoare de mostre, putand fi ele cat de mari sau mici se indura producatorul sa le faca, numai gratuite sa fie! Si odata ce un produs cosmetic ma convinge ca s-a imprietenit cu tenul meu, sunt clienta lui fidela, pana dispare de pe piata.

Ce pretentii am eu de la un fond de ten? Voi incepe in ordinea inversa a importantei. Astfel, prefer produsele fluide, usor de aplicat, chiar si in cabina liftului sau in fata oglinzii retrovizoare. De asemenea, aleg produse care, chiar daca le supradozez usor, mai pot fi recunoscuta de colegele de serviciu (cu alte cuvinte, nu confera efect de masca). Si intr-un final, partea cu adevarat importanta, fondul de ten nu trebuie sa fie comedogenic, nici sa aiba vreo urma de compusi de parfumare, conservanti, parabeni, lanolina, cinamati, etc, ingrediente care, din cate am mai citit eu sau am testat, nu fac casa buna cu o piele sanatoasa.

Articol participant (cu sperante mari!?) la concursul *Castiga un fond de ten La Roche Posay Toleriane Teint*, publicat pe http://ioanadumitrache.ro/2013/04/10/concurs-toleriane-teint/

2 gânduri despre “Ten sensibil

  1. eu nu am pistrui dar ma impac foarte bine cu fond ten zero defecte si pudra yves rocher, deasemenea folosesc ulei de catina ca masca, poate incerci, pentru mine rezultatele au fost uimitoare
    🙂
    si nici nu costa mult

    1. Multumesc mult. Folosesc in prezent un fond de ten de la Yves Rocher de care, pe timp de iarna am fost foarte multumita. De cand s-a incalzit afara nu ma mai simt prea bine cu el. Uleiul de catina il voi incerca, cred ca este o idee buna.

Lasă un răspuns

