Carte-n dar

E primăvară, sau doar pare?
Zăpada, în pădure s-a topit,
Și albe, semne de-întrebare
La colț de bloc am și zărit;
În mâini pârlite-n veri amare,
Cu doi bănuți… un mărgărit.

Și dacă tot e cald și soare,
Eu mi-am luat inima-n dinți,
Visând o pată de culoare,
Printre copaci și flori cuminți,
Am răsădit semințe-întrebătoare
De carte-n dar și rugăminți.

Odată greaua muncă terminată,
Îndrept spre-nalt un gând curat
Să ude ploaia planta însetată,
Un suflet bun să-i țină cald,
Lumină ea s-aducă-n lumea toată,
Cu strălucirea-i de smarald.

O carte am sădit și iat-acum,
Pomul e mare, rodul său bogat,
Îl voi aduce-aici pe moșul bun,
Pe iepurașul vesel, urecheat,
Când carte peste carte eu adun,
Pentru copii cu sufletul curat.

E-așa ușor când vrei să dăruiești,
Fragmente rupte din făptura ta,
Cu bucurie mintea îți hrănești
Și ieși puțin, puțin de sub manta,
În darul prețios ce-îl învelești,
Cu gânduri bune și-amintirea ta.

Şi dacă tot te doare-un cal măiestru,
Sau nu cunoști povestea cu balauri,
Ia cartea-n dar din raft-albastru
Şi scutur-o să curgă râuri-râuri,
De spuse îngropate-adânc cu cifru
Şi dezvelite iar, de mințile surori.

Concluzia

Citește, dăruiește și apoi iar citește…
O carte, o viață, soartă dulce ori amară,
Şi darul tău de carte cu drag împărtășește
Cu lumea-întreagă… și muzica încet o să apară,
Să-învârtă altfel universul nostru de poveste,
Şi sa descuie uși închise într-o doară.

O palidă imitație a ceea ce se poate găsi în librăria online BookCity – Orașul Cărților… dar din dar… carte-n dar

Un gând despre “Carte-n dar

Lasă un răspuns

