Fitness ocular

Exercitiile pentru ochi sunt cel putin la fel de importante ca cele destinate obtinerii unui corp tonifiat sau al unui abdomen plat. Exista chiar, cateva miscari care, efectuate cu regularitate, pot conduce la imbunatatirea vederii.’Fitness-ul ‘ ocular nu necesita alt echipament decat un creion, doua maini, mai mult sau mai putin antrenate si eventual, un scaun. Astfel, aceste exercitii nu sunt nici mari consumatoare de resurse materiale, nici de timp, fiind la indemana oricui, aproape oriunde sau oricand. Aceste cateva exercitii pot fi de mare ajutor mai ales dupa o perioada de lucru la calculator, etc.
1. Palming
Acesta este un exercitiu de relaxare a ochilor care, efectuat corect, s-a dovedit de-a dreptul miraculos, dupa cum a observat chiar cel care l-a practicat pentru prima data, medicul oftalmolog, W.Bates. Cum se procedeaza? Simplu… Pozitia de plecare – asezat comfortabil intr-un scaun (sau in genunchi, in fata unui pat mai inalt sau a unui scaun), de preferat, cu coatele sprijinite pe ceva. Se freaca palmele una de cealalta pana cand se incalzesc. Se aseaza palmele incalzite, caus, pe ochi astfel incat sa ii acoperim fara sa apasam globii oculari si in acelasi timp, lasand nasul afara. Degetele ambelor palme se sprijina incrucisate, pe frunte. Exercitiul este cu atat mai eficient cu cat ne straduim sa acoperim cat mai bine campul vizual. Ramanem asa, pana la 5 minute, relaxandu-ne si simtind transferul de caldura de la maini la ochi. Sub podul palmei ochii ochii pot fi lasati deschisi sau nu, dupa preferinte, astfel incat sa putem obtine o relaxare deplina.
2. Exercitii „push-up” cu un creion (este de preferat utilizarea unui creion cu radiera intr-un capat)
Se tine creionul in mana, cu bratul intins, perfect vertical, in fata ochilor si la nivelul acestora. Ochii vor urmari cu atentie capatul cu radiera al creionului, capul fiind mentinut nemiscat. Se indoaie cotul incet, apropiind creionul de ochi pana cand se atinge nasul, fara a lua privirea de la radiera. Se revine la fel de incet la pozitia initiala. Se repeta aceste miscari de 5 pana la 10 ori.
3. Exercitiu de focalizare.
Se tine un creion la distanta de o palma in fata ochilor. Se focalizeaza pe varful creionului cateva secunde, apoi se muta rapid privirea pe langa creion, la un obiect nemiscat aflat la 5-6 metri departare (exercitiul se poate executa in fata geamului). Dupa ce se focalizeaza obiectul din departare cateva secunde, se revine la varful creionului. Se va observa faptul ca in momentul in care privirea se muta de la creion, acesta devine incetosat si obiectul aflat la departare devine clar si invers. Se repeta procedeul de 5 ori.
4. Acelasi exercitiu ca la punctul 3, cu deosebirea ca se acopera, pe rand cate un ochi.
5. Exercitiu combinat focalizare/muschi oculari
Exercitiul urmator se poate efectua fie cu ambii ochi odata, fie pe rand. Stand in fata ferestrei, initial se incearca focalizarea pe varful nasului, timp de cateva secunde. Apoi se indreapta privirea pe geam afara catre un obiect indepartat, nemiscat. Se focalizeaza obiectul respectiv tot timp de cateva secunde (5, 6), dupa care se revine la varful nasului. Prima data nu se repeta exercitiul mai mult de 4, 5 ori.

Practicarea periodica a acestor exercitii poate conduce la cresterea capacitatii de focalizare a ochiului, imbunatatirea tonusului muschilor oculari, sau relaxarea ochilor dupa o activitate sustinuta.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s