Blogger de succes?

Tema pentru editia Blog Power 77  a fost propusa de Uries:

Blogger de succes?
Vrei sa devii un blogger cunoscut in bloggosfera romaneasca? Cum procedezi?
Ce insemna pentru tine sa fii blogger?
Jurnalistii consacrati pot fi de succes si in online?

Afurisita tema de discutii! De trei zile-ncoace /tema nu-mi da pace, in versuri vorbind si cu toate astea, chestii inteligente nu am prea reusit sa scobesc! Nu de altceva, dar activitatea mea de blogging nu are conturate exact ce-urile, de ce-urile, cum-urile sau unde-urile. Hai, totusi, sa incerc sa o iau metodic…
De aspectele tehnice agatate de ideea de blogging de succes s-au ocupat, cu succes, persoane avizate. Eu nu cred ca as mai putea adauga ceva cat de cat util sau utilizabil in materie. Vazand partea aceasta parcursa si tot ce era de spus, spus, m-am gandit sa vin cu ceva diferit fata de ce am adus eu pana acum in foarte scurta mea aventura BP, cu alte cuvinte, sa ma exprim in versuri. E adevarat, in epoca vitezei, pare desuet, dar mie  imi plac mult de tot si eram sigura ca tot mai gasesc vreo doi-trei care sa aprecieze macar efortul. Pana sa generez eu o poezioara cat de cat acatarii, mi-au luat-o iar altii inainte. Data viitoare …  Prin urmare am taiat si partea artistica de pe lista. Acum sunt insa in incurcatura. Lucrurile foarte tehnice, la fel ca cele foarte artistice sunt pentru cineva ca mine, mai sigure, mai putin transparente, cu alte cuvinte, mai usor de scris. Tehnica e clara (pentru cunoscatori), simpla, dreapta, fara coturi, fara divagatii… Arta presupune adevaruri spuse altfel, imbracate ca pentru bal si ca orice lucru gatit, pot fi usor confundate (vezi povestea Cenusaresei, care in tolisoare de printesa nu mai e recunoscuta nici de mama ei vitrega!). Asta este… renunt la simplitate si la inflorituri… Ce ramane? Voi vedea…

1. Cred ca trebuie s-o iau cu inceputul… „blogger de succes”?…  Inca de cand mi-am facut maretul blog, am impins partea cu succesul undeva, in planul secund, desi nu pot ascunde faptul ca, in momentele de „scapare” imi mai flutura prin fata ochilor imaginea unor teancuri-teancuri de verzisori adunandu-se colo, undeva, prin vreun cont in insulele Cayman, ca urmare a activitatii intense a blogului meu de succes. Imi revin repede insa, cu ajutorul unei stricte autocenzuri deprinsa inca din vremurile de aur ale pregatirii mele scolastice. Prin urmare partea cu succesul mai are de asteptat. La editia BP cu numarul 777 poate vom discuta iar tema aceasta si atunci voi dispune de alte perspective in ceea ce priveste succesul blogului propriu.
Daca vreau sa devin un blogger cunoscut?… Da si nu. Nu vreau sa devin cunoscuta ca identitate. Eu sunt genul care nu imi voi pune probabil, niciodata poza pe Facebook. Ma simt bine asa, in anonimat, fapt care dovedeste ca sunt in posesia unei doze maaari de nesiguranta, dar, din nou, nu-mi cunoaste nimeni identitatea, astfel incat pot fi cat de nesigura vreau eu (in online). Ce bine e s-o poti spune!… Recunoscuta? Da, mi-as dori sa ajung sa fiu renumita in domeniul acesta, al scrisului, domeniu care imi place foarte mult, dar, daca-i posibil, fara sa ies din zona mea de confort (anonimatul). Nu stiu daca treaba asta este realista, dar, deocamdata nu trebuie sa-mi fac griji!  I’ll cross that bridge when I come to it! … si podul meu inca nu se vede!…
2. Ce inseamna pentru mine sa fiu blogger? Semnificatia cuvantului blogger, pentru mine, s-a schimbat oarecum in ultimele luni. Intrarea mea in business, ca orice intrare intr-un business, a fost strict mercantila. Am gasit Spring SuperBlog-ul, am mirosit posibilitatea de a intra in posesia unei masini de cusut si mi-am activat blogul… Foarte prozaic! Nu am reusit prea multe la SSB, dar mi-am trezit dorinta de a scrie si orgoliul de a fi citita. Tendintele mercantile ma stapanesc si acum, astfel incat scriu advertoriale la greu pentru premii de tot felul, dar si din dorinta de a „recruta” cititori si a-mi potoli orgoliul care pare sa fi luat amfetamina in ultima perioada. Popasul meu la MWB mi-a schimbat putin optica, astfel incat am ajuns sa apreciez altfel activitatea de blogging si in acelasi timp, mi-a modificat modul de a scrie advertoriale cu niste consecinte relativ neplacute vizavi de scopul primordial al blogului meu: castigarea de concursuri. Dar nu-i nimic, orgoliul gadilat, uneori, poate tine de foame!
3. In ceea ce-i priveste pe jurnalistii consacrati, eu cred ca pot avea acelasi succes si in online daca isi doresc asa ceva. Daca sunt consacrati, inseamna ca lumea-i asculta fie ei prezenti in mas-media clasica sau in online.

Cam astea ar fi gandurile mele pe tema data. Au mai discutat si:
1. Cum ajung blogger de succes?
2. Nymphetamine sau Bianca Badea
3. A fi blogger

16 gânduri despre „Blogger de succes?

Adăugă-le pe ale tale

  1. Ai fost sincera si mi-a placut. Iar ca un sfat, sa incerci pe cat posibil sa fii recunoscuta, fara sa-ti dezvalui identitatea. E mai bine asa.

  2. Si ce daca scriai si tu o poezie!Tu crezi ca despre luna a scris numai una sau unul.Au scris zeci si vor mai scrie.Te-as fi apreciat, oricum, pentru ca iti curge cerneala prin vene.

  3. Tema mea se pare ca nu te-a prins, deocamdata, dar vine si editia – vorba ta – 777 si sa vezi atunci… Oricum, personal apreciez sinceritatea ta si consider ca decat sa fi copiat nu stiu ce bazaconii debitate de altii in online sunt mult mai bune trei fraze sincere, care spun exact, da’ foarte exact, cum vezi lucrurile in acest domeniu.

    Oricum, blogul tau debordeaza de sinceritate, are o rochie simpla… Insa profunzimea lui il face de temut pentru blogosfera romaneasca. Mult succes, colega de SSB! 🙂

  4. Foarte fain ai scris. Și stai puțin… ești fată? 🙂 Tot timpul avusesem convingerea că ești băiat. Ți-ai ales un nick cam puțin transparent, cz. 😛

    În ce privește advertorialele… deschide-ți un blog separat pentru ele, sfatul meu. Și pe ăsta scrie doar chestii frumoase, de suflet. Și atunci ăsta va fi blog iar celălalt posibilă sursă de ceva bănuți, după cum vei preciza în pagina About a lui. Și nimeni nu se va simți vreodată înșelat în așteptări, citind ceva aici ca de fapt să constate că… e reclamă! 🙂

    1. Nu-i o idee rea cea cu blogul pentru advertoriale. Oricum, am ajuns la concluzia ca nu pot ridica in slavi o chestie in care nu cred. Pot cel mult sa incerc sa fac o poveste pe marginea produsului – un comportament nu foarte comercial, dar…

  5. Pingback: Blog Power 78 |

Lasă un răspuns către czisu Anulează răspunsul

Site web construit cu WordPress.com.

SUS ↑