Oare de ce?

De neinteles (pentru mine)!

Aseara, ca o mama responsabila, mi-am scos copii in parculetul de langa casa (bloc, n.a.) … Parculetul respectiv, ca orice zona de acest fel situata cam la periferia orasului, este departe de a fi impecabil. Pietrisul mai are din loc in loc cate un ciob de sticla pe care eu personal, le vanez cu incapatanare de cate ori dau pe acolo, scarile mai au si ele cate o ciobitura care imi zgaraie mintea de fiecare data cand al meu copil urca vijelios spre topogan, scranciobul scartaie din toate incheieturile… Cu alte cuvinte, este recomandat persoanelor nu foarte pretentioase. Cu toate aceste deficiente, el este in permanenta plin de copii, in general curatei si bine imbracati… Ei si daca tot am vorbit de scena „crimei”, sa spun cate ceva si de faptul in sine care m-a tinut treaza vreo jumatate de noapte. Ma gandesc ca, daca-l scriu pe ecran, poate il voi privi cu alti ochi (!?)… Ei bine, in timp ce eu urmaream fiecare miscare a pustoaicei mici, un alt copilas, repet, genul bine imbracat, neostentativ, haine de H&M(!), vechime de vreo 2-3 anisori la locul de joaca, vine la mama sa si-i spune ca vrea un … pipi. Mama, o persoana retinuta, la fel de bine imbracata, il duce undeva sub topogan, la in drepul unui picior de sustinere al intregului esafodaj destinat jocului copiilor, ii da pantalonasii jos si il tine sa faca pipi(!) acolo in pietris, in mijlocul locului de joaca! Am ramas masca! La propriu. Nu sunt eu o persoana cu reactii prea rapide de felul meu dar chestia asta m-a blocat de tot. Ma gandesc ca m-am uitat urat pentru ca, pana sa ma „vocalizez” eu cumva, femeia a tras pantalonii copilului si s-a facut nevazuta. Nu am mai zarit-o pana la plecare. M-am uitat in jur sa-mi dau seama daca mai sunt si altii revoltati dar nu am zarit pe nimeni panicat. E drept nu erau prea multi parinti in interiorul parcului. Marea majoritate stateau in afara locului de joaca, pe niste banci, astfel incat e posibil sa nu fi vazut scena.  Eu stateam ca prostul si cugetam ce, cum si cat trebuie sa gandesti ca sa procedezi asa. Cat dispret trebuie sa ai pentru cei din jurul tau pentru a-ti bate joc de bunul comun al unei intregi comunitati. Nu arata prea grozav parculetul dar sunt atatia copii care il folosesc si care se joaca inclusiv cu pietrele in care a facut baietelul pipi! Nu sunt amatoare de politica, nu am preferinte in domeniu, imi doresc doar putina normalitate! Iar gestul femeii m-a convins ca rapa in care aluneca societatea noastra e sapata de oameni ca ea. Politicienii doar cara pamantul de la locul faptei, mana de lucru e a celor ca ea!

2 gânduri despre “Oare de ce?

  1. Poate nu or fi multi ca ea, ci multi ca tine, si atunci vom merge mai departe.O societate fara educatie este o societate pe jumatate moarta.Pasivitatea nu duce la nimic.

Lasă un răspuns

