Dependente? Nu, nici vorba…

Dependente? Nuuuu, nici vorba de asa ceva! Nu-i cazul meu! Eu ma consider un om puternic care am reusit sa circul prin viata, cel putin pana acum, ocolind cioturile in care as fi putut sa ma agat si sa-mi julesc bunatate de trup si suflet… Prin urmare, licorile interzise, fumurile, sau alte prafulete ilegale sau imorale nu imi stau in cale indiferent de timpul gramatical al verbului folosit. Demn acolit al marelui Nietzsche (caruia trebuie sa-i spun multi ani, astazi, pe aceasta cale (!)), eu m-am considerat ca fiind in tranzitie spre celebrul sau Supraom prin cu totul alte mijloace decat tentatiile nascatoare de stari euforice sau datatoare de adictii. Paharul de vin e mai degraba subiect de discutie, fumul de tigara e generator de atacuri de tuse asmatiforma, iar drogurile sunt un bun prilej de de manifestatii stradale anti sau pro-legalizare. Ani de zile am dormit linistita cu ideea ca eu si mult mediatizatele dependente circulam pe trasee paralele. Toate bune si frumoase pana intr-o zi, cum se intampla foarte des in viata asta a noastra, subiect inepuizabil de carte si film…
Astfel, la o emisiune destinata noutatilor din cinematografe, am aflat de existenta unui alt tip de dependenta la care nu m-am gandit pana acum si anume, dependenta de sex… M-am ingrijorat putin la gandul ca mi-au scapat chestii importante. O astfel de dependenta nu intrase in nici unul din calculele matematice ale traseului meu exact, prin viata! Am urmarit trailer-ul filmului cu bucluc, “Thanks for Sharing”, sau tradus in limba lui Eminescu, „Tentatii (i)rezistibile” si mi-am spus in sinea mea, comedie, comedie dar … urata problema! Am scuipat apoi  in sani usurata, ptiu, ptiu, bine ca nu ma incadrez la o asa … boala! Ca, la ce lipsuri am eu in materie de vicii… !!(nu?)  Nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi viata unui om, mandru posesor al unui astfel de stol de pasarele exotice! Da, o solutie ar fi sa stea in casa, singur… sa faca shopping online, home-made ras, tuns, frezat, servici la domiciliu, cafenele virtuale…  Nu se poate? Cred si eu ca nu se poate! Dar altfel cum? Sa iasa din casa ar fi ca si cum ai trimite un dependent de alcool la cumparaturi cu sticla de tarie in buzunar! Groaznic! Trebuie sa fii un om cu adevarat puternic sa rezisti la o astfel de tentatie. Si daca esti un om atat de puternic structural, cum de te-a „tentat tentatia”, cum de te-ai lasat dus de val, pana cand totul ajunge sa fie dimensionat in „psiho-termeni”? O fi oare o chestie genetica? Unora le lipseste gena XXX si atunci nu se mai lipeste tentatia de ei? Sau poate e ceva dobandit ca urmare a unui stil de viata nesanatos?… Asa, de exemplu din cauza colorantilor sintetici… Poate cei care nu fac ADHD fac sex-addiction, ca sa folosesc termenul englezesc (suna mai stiintific!)?!
Anyway, filmul pare chiar foarte interesant, o comedie cu un substrat foarte serios, care merita vazuta!
Si, apropo, dog-covrigul ala, bun, bun, pe care simt eu nevoia sa-l mananc de fiecare data cand trec pe langa o covrigarie, se incadreaza tot la dependente?…  Nuuu, nici vorba!….

Articol scris pentru SuperBlog 2013, proba 4. 

Lasă un răspuns

