Un pas mic – o lume mare

Baba Ana era cunoscuta in toata regiunea. Multi veneau la ea pentru un sfat, pentru un remediu in diverse probleme… Cunostea absolut toate plantele din zona  si batuse fiecare coltisor al muntelui, fiecare poiana, fiecare carare. Avea dulapuri intregi cu frunze, radacini, flori, facea amestecuri pentru diferite afectiuni, siropuri si unguente,  extracte si tincturi. Obisnuia sa spuna ca stramosii ei fusesera vindecatori la curtea regelui dac Burebista si de la ei mostenise ea toata cunoasterea. Inclinai sa o crezi, mai ales ca avea un sac plin de povesti cu daci, cu romani, cu greci, cu tarani, cu principi… Copii se adunau sambata si duminica la ea pe terasa si ii ascultau istorisirile savurand ceaiuri calde de plante, atunci cand vremea era mai rece si siropuri tot din plante, menite sa alunge zapuseala zilelor de vara. Nu avusese copii, astfel incat era putin trista ca toata stiinta ei avea sa piara odata cu ea. Cei de pe langa ea, din ce in ce mai putini la numar, erau ori prea tineri, ori prea batrani, astfel incat, sa vrea si tot nu avea amatori la „Academia naturii”, cum ii placea ei sa-i spuna. Vremea trecea si baba Ana se deplasa din ce in ce mai greu, povestile ii erau din ce in ce mai scurte si intr-o buna zi, a disparut cu totul, la fel ca  o zeitate din povestile ei. Numeni nu i-a mai dat de urma. Unii spun ca s-a ridicat la ceruri, asemeni sfintilor din vechime si ii ocroteste pe cei care pretuiesc si folosesc plantele si natura in general. O perioada am mai avut ceaiuri de la babuta, am mai avut si sampoane preparate de ea din urzica si alte cateva plante, am avut alifie de galbenele si musetel, un fel de bitter nu la fel de suedez ca originalul, dar la fel de eficient… dar la un moment dat, ca toate lucrurile bune s-au terminat si a trebuit sa caut altele. Din lipsa timpului am apelat la internet, o modalitate foarte eficienta de a economisi nu doar timp ci si bani. Am gasit un site de unde-mi luam ceaiurile, altul unde gasisem detergenti bio, al treilea imi furniza unguente si produse cosmetice. Ca orice consumator pasionat de produsele naturale am devenit nu chiar experta, dar cunoscatoare in domeniu, astfel incat aveam pretentii bine conturate privind ce imi doresc sa contina un anumit preparat si ce nu. La un moment dat mi-am dorit sa-mi pot lua tot ce doresc de pe un singur site, asa as fi economisit niste bani care ii dadeam pe transport, inlocuind trei-patru colete cu unul singur. Dupa indelungi cautari am gasit un minunat plafar online. A fost ca si cum mi-as fi regasit babuta mea, vraciul meu drag inzestrat cu puterea plantelor… Am aflat acolo tot ceea ce pretuiam la ea si inca mai mult, plante si preparate care nu apartin tinutului dacilor, dar care impreuna cu cele autohtone, fac casa buna, potentandu-si efectele spre complet satisfactie a utilizatorului. Inca de cum am intrat pe pagina de prezentare a magazinului am avut credinta ca am descoperit exact ceea ce doream, profesionalism pe toate planurile, un site complex si complet, cu informatii privind produsele oferite, promotiile zilei, un extrem de util sistem de cautare a preparatelor recomandate in diferite afectiuni (si vreau sa zic ca putem gasi circa 200 de afectiuni, fiecare cu lista ei cuprinzatoare de recomandari!). La acestea se adauga si un alt sistem complex de clasificare a preparatelor functie de brand (si regasim in lista un numar de peste 100 de producatori, din toate cele patru zari ale lumii, firme care promoveaza atat principiile de sanatate ale noastre traditionale, cat si idei dezvoltate de medicina ayurvedica, de exemplu).
B Complex Vitamine Fares 60 cpsPentru ca starea de oboseala este o hiba constanta a vietii noastre agitate, primul lucru pe care l-am cautat a fost un complex de vitamine din grupul B, menite a contribui atat la reducerea acesteia, cat si a efectelor stresului, la buna funcţionare a sistemului imunitar, avand rol benefic in diabet, gastrite, sau in astenie. Am regasit un vechi si cunoscut prieten intr-ale plantelor, Fares, cu al sau B Complex. Parcurgand prezentarea produsului am ramas surprinsa de cantitatea si calitatea informatiilor oferite. Am regasit date privind rolul vitaminelor din grupul B, sursele de vitamine folosite, precum si o scurta caracterizare a fiecareia din aceste surse (drojdie de bere, germenii de grau, orzul verde), efectele administrarii suplimentului alimentar, afectiunile in care se recomanda administrarea capsulelor, precum si contraindicatiile lor. De asemenea nu lipseau informatiile privind compozitia si modul de administre pe grupe de varsta.
Avand pe langa mine un copilas , demn „produs” al secolului vitezei, cu alte cuvinte extrem de agitat si oarecum lipsit de concentrare, un alt produs cautat si utilizat a fost un preparat cu atat de faimoasele si utilele substante Omega 3, dar, bineinteles, un preparat destinat celor mici. In mod evident, am gasit in „supermarket-ul”meu online un supliment alimentar – Pure DHA copii, un produs recomandat de Societatea Romana de Pediatrie si Societatea de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania (SNPCAR), dupa cum ne precizeaza site-ul chiar de la bun inceput. Aceeasi abundenta de informatii privind compozita produsului, afectiunile ce pot fi ameliorate cu ajutorul lui, la care se adauga si comentariile unor utilizatori ai acestuia. De asemenea, la fiecare produs in parte exista si rubrica „Produse asemanatoare”, care ofera indicatii valoroase privind oferta magazinului in materia de preparate cu o compozitie similara cu cea cautata sau cu efecte asemanatoare. La Pure DHA copii, de exemplu, am mai gasit un interesant Ulei din ficat de cod pentru copii, cu vitamina D si Omega 3.
Am tot rasfoit paginile magazinului si nu mi-a venit sa cred vazand o gama atat de mare de produse. Am gasit acolo detergenti si balsam de rufe bio, produse absolut vitale pentru fosa mea septica, cosmetice pentru adulti, femei si barbati (apa de albastrele- tratamentul de baza pentru ochii mei, o apa de gura cu aloe si argila, produs fara alcool si mentol ce ma ajuta enorm in prevenirea parodontozelor si a altor probleme gingivale, iar pentru perioadele cand nu suntem in tratamente homeopate, o apa de gura minunata cu tea-tree scortisoara si menta, apa de trandafiri, ingredient des intalnit in multe masti de fata care fac minuni pe tenul meu excesiv de uscat si cam ridat si multe, multe alte minuni ce necesita vazute si cumparate!), produse alimentare (miere, fructe uscate, alune, seminte, produse apicole, apa minerala terapeutica cu efect alcalinizant si de reglare a echilibrul acido-bazic al corpului, batoane de fructe, zahar brun, un total de 10 pagini pline cu minuni!), sucuri naturale (aloe, acai beri, noni), uleiuri din plante atat terapeutice, cat si pentru aromoterapie sau de uz cosmetic, unguente, geluri si creme din plante, produse de protectie pentru plaja, ca sa nu mai pomenim de lista grozav de lunga de ceaiuri, atat simple cat si in diverse combinatii… Cu siguranta am descoperit magazinul complet, paradisul iubitorilor de produse din plante! Cred ca babuta mea Ana, zana cu puterea plantelor mi-a ghidat cautarile pana am gasit chiar ceva mai bun si mai complet decat dulapurile ei … Iti multumesc babuta si ma declar fan convins al magazinului online, recomandandu-l cu multa caldura tuturor celor aplecati spre natural si spre „lucruri netunate” …  Puterea plantelor fie cu voi!

Puterea Plantelor

Un gând despre “Un pas mic – o lume mare

Lasă un răspuns

