Ce de branza! …

Astazi este zi sarbatoare, cu sarbatoriti… La masa nu sunt multi musafiri, familia este destul de mica, dar in ciuda acestor fapte, evenimentul poate fi considerat un prilej destul de bun pentru etalarea talentelor inca nedescoperite ale gospodinei, aflate din intamplare intr-un binemeritat concediu de odihna. Cumparaturile au fost facute din ziua precedenta, totul este pregatit, astfel incat cooking diva se poate dezlantui… Incepem in mod evident cu tortul, dat fiind faptul ca avem si o sarbatorita mica ce nu concepe o zi de sarbatoare fara asa ceva. Am ales un tort Tiramisu, o varianta fara piscoturi, pentru ca dintr-o eroare de amplasare, respectivele au disparut usor, usor intr-o burtica mica si pofticioasa. Am facut un blat cu ciocolata si inka. Am inlocuit cafeaua care trebuia sa figureze in tortul meu de sorginte italiana, tot din cauza burticii mititele care subtilizase o parte din ingrediente (piscoturile, nu cafeaua!). ???????????????????????????????Nu am regretat nici o clipa inlocuirea cafelei, pentru ca inka a dat un gust incredibil de bun blatului, astfel incat nu m-am putut abtine si m-am ocupat personal de operatiunea de-a „curatatul” castronului in care fusese aluatul, in ciuda faptului ca timpul nu prea era aliatul meu. Crema nu a fost greu de preparat dupa reteta clasica de Tiramisu. Branza Mascarpone de la Delaco, fina si cremoasa dupa cum o stiam s-a comportat impecabil, dand nastere unei creme pe masura blatului. Am asamblat tortul si ce a iesit a fost incredibil de bun, tinand cont de recenziile primite de la critici.
???????????????????????????????Odata piesa centrala rezolvata, urmatoarele preparate abordate au fost antreurile. Si aici branza a fost piesa centrala, dat fiind ca pe masa s-au tolanit frumos cativa omuleti de zapada comanda speciala a sarbatoritei, cativa pinguini, un chec aperitiv  si o bunatate de rulada de spanac cu branza. Ca fan branza declarat ce sunt, din nici o piesa componenta a aperitivului nu a lipsit ingredientul cheie provenit de la vacutele fericite care pasc in muntii tarisoarei noastre. Astfel, oamenii de zapada zambeau fericiti cu capsoarele lor de mozzarella, avand burticile pline de crema de branza („ceva fin”, cu adevarat) amestecata cu galbenus si marar. Pinguinii, pe de alta parte se lafaiau cu aripile lor din masline ce nu le mai ???????????????????????????????cuprindeau stomacul plin de telemea. Rulada de spanac cu ceva Fin Cremos cu Usturoi (ghici ce?) a reprezentat piesa de rezistenta a antreurilor, fiind pe placul inclusiv al celor ce urasc din toate puterile mancarurile cu tenta de iarba verde!
Checul aperitiv cu muuult cascaval nu a mai surprins pe nimeni, iar rosiile umplute cu altceva fin Pufos cu Hrean, au fost mancate si uitate de-a binelea pana la desert…
Felul principal, un crap la cuptor, insotit de mamaliguta si Ceva Fin cu Branzica și smantana nu a mai constituit vreo surpriza culinara, dat fiind faptul ca preparatele sunt cunoscute, recunoscute si apreciate pe masa noastra de foarte mult timp.
A urmat desertul care mi-a adus laude, dupa laude si indemnul de a participa la Master Chef cu toata sustinerea familiei.  Per ansamblu, a fost o zi reusita, cu o sumedenie de laude care m-au uns la suflet si m-au ajutat sa-mi revin repejor dupa operatiunile destul de anevoioase de preparare.
****
Imi plac zilele de sarbatoare, atunci cand pot pune diverse chestii mai deosebite pe masa celor dragi…
Imi face placere sa inventez macaruri care sa arate bine si sa fie pe placul lor, al dragilor mei mancaciosi!…
Si imi plac si laudele lor sincere…
Si da, sunt fan branza, un produs atat de versatil, atat de comod de utilizat si atat de bun, gustos la aperitiv, grozav la felul principal, incredibil de bun la desert…!
***
Of si cand ma gandesc ca bunica imi spuneau intr-o vreme, ca m-am sa fac mare branza la viata mea, ca tare neindemanatica mai sunt! Iaca acum, ma vezi bunica ce de-a branza-mi mai trece prin degetelele-mi „pricepute” intr-ale bucataritului ?!

Articol scris de un fan inrait al clubului Delaco pentru Proba 19 din SuperBlog 2013.

2 gânduri despre “Ce de branza! …

Lasă un răspuns

