Alpin

Buna ziua! Nu pot sta prea mult de vorba cu voi pentru ca ma grabesc. Cum cine sunt? Sunt un calator de profesie. Nasa mea mi-a povestit ca la un an, atunci cand trebuia sa aleg niste lucruri de pe un platou, stiti sistemul, o tavita cu inele, bani, chei, stilou si multe altele de unde copilasul trebuie sa aleaga ceva… eu am ales o harta. Nu stiu de ce …  poate pentru ca imi placea sa mananc hartie si harta fiind din acest material foarte gustos pentru pustiul de 1 an ce eram pe-atunci, am insfacat-o. Sau poate din alte motive scrise in stele… Toti mi-au spus ca voi fi un impatimit calator. Pana nu demult as fi zis ca praful se va alege de „profetie”. La un moment dat, insa, m-am intrebat, oare astrele sa nu fi stiut ce spun pe vremea aceea? Nuuu… Astrele intotdeauna stiu ce spun! Sigur trebuie sa fi fost ceva in toata treaba cu harta. Mi-am reanalizat drumul in viata si am hotarat. Mi-am luat bagajul la spinare si am plecat in lume. Vreau sa vad cat de mult se poate din… ei bine, din orice! Am mers mult, foarte mult Mai am o leaca, cum spunem noi moldovenii si voi depasi recordul mondial pentru cele mai multe locuri vizitate intr-o viata de om. ma gandeam chiar ca as putea sa chem o comisie de la cartea recordurilor pentru omologarea unei asa importante realizari. Prin urmare nu am timp de stat la discutii. Am insa o dilema. Unde sa ma mai duc? … La Straja? La Vila Alpin? Ei, dar asta este o idee buna… Ia sa vedem ce-i cu Straja asta?  Si cu Vila Alpin, bineinteles.  Nu stiu de ce insistati voi atat cu Vila asta, dar voi afla! Trebuie sa fie ceva important altfel nu cred ca ati fi pomenit de ea! Ia sa vedem…
Vila ALPIN - StrajaAm ajuns in Petrosani. De aici, pe DN 66A, se ajunge in municipiul Lupeni.
Un indicator  „Spre Straja” ne aduce pe calea cea dreapta, adica Calea Braii. De la intersectie avem doua variante: telescaunul sau  „Drumul Crucii”. Avand tot ce ne trebuie in dotare, inclusiv un 4×4 scandalos de ieftin, optam pentru drumul cu pricina Si, iat-o! Parca spuneati ceva de o vila, nu-i asa? Pentru mine o vila e o cladire ceva mai mica. Asta este un adevarat palat. Mai bine-i spuneau Palatul Alpin… Oricum, vila, palat, casuta sau cum vreti sa-i spuneti, imi place foarte mult. Liniile sobre, line, mansardele, terasele, combinatia jucausa de culori promit foarte mult, promit ospitalitate, caldura, veselie, toate ingredientele unei vacante de straja_alpin_03neuitat. Mai departe sa aflam ingredientele unui sejur de *** de neuitat… Patrundem in camere sa ne lasam bagajul si sa ne intindem picioarele, pregatindu-le sa faca cunostinta cu muntele. Aici ne intampina linistea si armonia, calmul si bunul gust. Si privelistea este cu adevarat impresionanta. Iar parfumul brazilor iti rascoleste simturile si iti umple venele… Noi am venit aici pentru o sejur la Straja, la ski de o saptamana, sejur care ne costa mai mult decat rezotnabil pentru facilitatile incluse in tarif, dar si pentru amplasarea deosebita a unitatii de cazare. Ceea ce imi place in mod deosebit aici este faptul ca nimic nu este lasat la voia intamplarii. Turistul isi poate face programul singur, sau poate apela la serviciile gazdelor, care au pregatit un program minutios ce ne duce cu gandul la excursiile cu scoala. Bineinteles ca vom apela la astfel de servicii profesionale, tinand cont de faptul ca nu am batut atat drum pentru a lenevi in hotel, astfel ca, de exemplu in prima zi, vom beneficia de o scurta excursie de vizitare si prezentare a imprejurimilor. Circuite turistice, Varful Mutu, Varful Straja, Pasul Vulcan, exercitii aplicative, sezatori de povesti din tara Hategului, Cetatile dacice si multe altele, toate sunt trecute in programul atat de placut incarcat al vacantei la Vila Alpin. Fiecare zi trece cu multa oboseala, cu satisfactii, cu folos! Gazdele vin si cu planuri alternative, functie de pregatirea fizica si disponibilitatea turistilor, astfel incat este cu neputinta sa existe vreo persoana nemultumita de program. Nu mai vorbim de masa care, fie ca o servim pe varful muntelui, din pachetele pregatite cu drag si pricepere de catre bucatarii Vilei, sau o luam in restaurantul Alpin, intr-o atmosfera de poveste, este la fel de savuroasa si de aspectuoasa.
Da, vizitand Vila Alpin, chiar si numai intr-o excursie scurta, virtuala, putem simti parfumul muntelui, fiorul aventurii si chemarea naturii. Pozele galeriei foto ne contureaza ideal peisajul, facand sa transpara pasiunea gazdelor noastre, garantia unui sejur de neuitat. Care ar fi optiunile de cazare? Pe site sunt multe, o saptamana la munte, vacanta de Craciun, de Revelion sau, da ce nu, chiar vacanta de paste.
Concluzia mea, a calatorului virtual de profesie? E un loc de bifat intr-o viata de om… Chiar sunt oameni care fac tot ce la sta in puteri ca cel ce le trece pragul sa fie multumit si sa plece de acolo cu amintiri de neuitat. Si intotdeauna acolo unde este pasiune in ceea ce se face, rezultatele nu intarzie sa apara!
Eu am mai bifat un loc pe harta mea virtuala si ma indrept cu pasi mari spre cartea recordurilor… Tu?

Articol scris pentru Proba 20 a Super Blog 2013, proba sponsorizata de Vila Alpin din Straja, locul de electie pentru cei ce cauta sejurul perfect de ski la Straja, sau pentru organizarea unui cantonament in statiune, sau pentru o distractie de weekend, sau pentru o excursie virtuala…

Lasă un răspuns

