Vacante…

M-am indragostit de aerul lui misterios, de amestecul de prezent si trecut, de ospitalitatea lui, de inventivitatea lui, de zambetul lui usor sarat, caldut si umed, de mirosul ametitor de mosc amestecat cu ceai negru, de cafea si peste prajit… Il iubesc inca inainte sa-l fi vazut. Il iubesc inca din O mie si una de nopti si-l iubesc dintr-o vacanta de cinci zile. Iubesc aerul lui boem si amestecul de voalat si limpede, de acum si atunci, de bunavointa si negot dus pe cele mai inalte culmi… Orasul Istanbul… L-am vazut, l-am placut si tot ce-ar mai ramane de facut este sa revin iar si iar pentru a descoperi trecutul care a insemnat atat pentru noi romanii, dar si viitorul care ar putea sa insemne cel putin la fel de mult. Am cunoscut oameni deosebiti acolo, oameni care m-au ajutat sa inteleg macar o parte din motivele pentru care Turcia este acolo unde este acum, din punct de vedere economic. Mi-am dat seama ca trecutul a avut o influenta ceva mai mica decat ma asteptam in progresul tarii. Motorul care o trage in prezent este alcatuit din oameni, oameni muncitori, oameni capabili sa produca orice, sa faca bani din orice si nu ma refer aici la lucruri ilegale sau imorale, oameni amabili, ospitalieri, gazde prin definitie. Am batut cararile marelui bazar, umplandu-mi plamanii cu abur de cafea facuta la nisip si condimente, am admirat cu nesat palatul sultanilor, incercand sa-mi imaginez viata care curgea altadata in salile impresionante prin ornamentele bogate, dar si mainile care purtau odinioara bijuteriile grele din sala tezaurului, sau care manuisera armele expuse in salile specializate (si am zarit chiar si palosul lui Stefan cel Mare undeva, la loc de cinste!)… Am traversat apoi Bosforul cu un vaporas, trecand dintr-un continent in altul, am amutit de uimire privind cupola geamiei Sfanta Sofia… Sunt multe, foarte multe de vazut in Istanbul! Toti ar trebui sa vizitam macar odata in viata sufletul Turciei, orasul Istanbul!
Si daca tot mi-am indeplinit o dorinta inflorita inca de cand eram copil, ar fi timpul sa-mi pun alta. Inchid ochii, incrucisez degetele si ma gandesc intens… intens… Vreau o … vacanta exotica! Cine nu ar vrea asa ceva? Nu cred ca exista vreo persoana care sa nu poarte o asa dorinta acunsa intr-un colt al sufletului. Cu atat mai mult cu cat ii vedem pe domnii care ne reprezinta intorsi odihniti si relaxati din vreo excursie de

File:Mauritius (orthographic projection with inset).svg

pe meleagurile verii vesnice…  Am rasucit globul pamantesc si mana mea s-a oprit in zona insulelor Mauritius… Site-ul e-avion.ro ma transporta dintr-un click spre vacanta exotica mult visata, sejur care sa-mi mangaie si sufletul dar si trupul. Palmieri cu radacina infipta adanc in malul marii, verde si albastru limpede precum cristalul, alb curat, amazoane cu flori in par, statui indiene marcand drumul lui Shiva spre cele mai frumoase pamanturi ale lumii…

Privesc la combinatia de culori, la jocul de nisip, verdeata si apa, la casutele ascunse sub acoperisurile de un alb imaculat si imi imaginez vacanta mea acolo. Parca vad si miros pomii imensi de plumeria (frangipani), iasomie si ylang ylang, boscheti de oleandrii si bouganville in diverse forme si culori. Pana si pamantul, banal, sters a prins nu mai putin de sapte culori in zona numita Pământul de șapte culori (seven-coloured earth) din Charamel, rezultatul expunerii la intemperii a rocilor vulcanice… Auzul este si el un simt rasfatat in aceasta vacanta, pentru ca pasarile colorate in toate nuantele pamantului se intrec in triluri care mai de care mai sofisticate iar muzica ritmata a celor ce odinioara erau sclavi pe plantatii de trestie de zahar misca solduri provocatoare si brate unduitoare, convingandu-ma ca viata merita traita chiar si pentru numai o zi de respirat atata frumusete. Nu degeaba Mark Twain afirma ca Mauritius a fost creat inaintea raiului, acesta din urma fiind apoi copiat dupa minunatele insule! Nu-i o idee minunata pentru o vacanta de neuitat? Te rog, te rog, Doamne, fa sa fie, candva, oricand, merita sa astept! Te rooog… 

Si daca esti asa, in toane bune, Doamne, mai am o rugaminte mica, mica… ca doar trei dorinte a avut si pescarul pestisorului de aur! Stii unde as mai merge, Doamne? La Disney! Vreau sa vad castelul fermecat, imi doresc sa-mi pun piciorul pe insula piratilor din Tara de Nicaieri , imi doresc sa-l intalnesc pe Peter Pan, pe Clopotica, pe Ariel, Rapunzel, vreau sa dau mana cu Mickey Mouse si sa fac cunostinta cu a lui, Minnie… Crezi ca-i caraghios, Doamne? Trecerea asta de la insule luxuriante la povesti si filme pentru copii este ciudata? Nu stiu de ce, dar o particica din mine nu s-a maturizat inca, astfel incat, dupa ce mi-am regalat mintea plimbandu-ma in orasul sultanilor, dupa ce mi-am rasfatat simturile intr-un paradis tropical, este randul copilului pitit in sufletul meu sa fie scos la joaca de catre insusi Maestrul Jocului.
Astea sunt visele mele tainice sau nu… si am un aliat de nadejde care ma poate ajuta sa mi le indeplinesc, anume, site-ul e-avion.ro. Tinem legatura dragilor… Eu am bagajele pe jumatate facute!…

Dar tu? Unde ai vrea sa pleci? Rasfoieste paginile site-ul si sigur iti va da idei… Devino fan-ul paginii E-avion si descoperi super oferte de Black Friday

Lasă un răspuns

