Mosu’ la doctorul stomatolog

-Tati, tati, mai spune o data povestea… E adevarat-adevarat ca tu l-ai tratat pe Mos Craciun la tine la Zambaret? … La C R I S   S M I L E, adauga micuta apasand fiecare litera in parte.
– Am spus-o deja de 50 de ori, Cris…
– Inca odata si gata, promit…
– Bine, fie… Da, l-am tratat. A fost o lucrare destul de ampla. Mosu’ a avut nevoie de doua coroane dentare… Adica, dinti noi. Dar, hai sa incepem cu inceputul… Iti spun povestea asa cum mi-a spus-o mie, Mu, un elf micut, cu urechi mari din tara lui Mos Craciun…
…….
– Unde-i Mosu’, Rudolf? intreaba un elf cu un fes rosu infundat pe cap pana dincolo de sprancene. I-am pregatit masa…
– Nu stiu. Trebuia sa ne vedem aici sa reglam putin directia la magaoaia asta de sanie ca trage intr-o parte. Ooof, de cand am zis eu sa facem alta! Mai trebuie sa si investesti daca vrei servicii de calitate, spune renul cu naduf. Ma duc sa-l caut…
– Ce-ai patit, Mosule? De ce stai in pat la ora asta? intreba Rudolf, bagandu-si capul pe fereastra batranului.
– Am imbatranit de tot, baiete. Ma dor toate, raspunde un glas firav de om bolnav. Cred ca renunt. Ies la pensie.
– Ai inebunit? In doua saptamani e Craciunul, Mosule! Pe cine crezi tu ca ar putea gasi ei intr-un timp asa scurt sa te inlocuiasca? Hai sa te punem pe picioare, mai bine…
Rudolf il cheama pe elful Mu si impreuna intra la Mosu’ deschizand larg usile imense. Camera se lumineaza si ei il zaresc mai bine pe batranul care pare intr-adevar bolnav.
– Nu mai am mult dragii mosului. Simt ca sfarsitul e aproape, adauga el de-a dreptul trist.
– Dar ce te doare Mosule? intreaba speriati cei doi.
– Capul…, ba parca si urechea stanga.. Sunt prea batran… Asta-i explicatia! Ooof, imi expodeaza capul. Uite, de aici din falca dreapta, tocmai pana in partea stanga, spune el, prinzandu-si barbia in ambele maini.
– Mosule, pe tine te dor dintii! spune elful cu usurare.
– Si asta nu- i rau? intreaba Mosul cu glasul ceva mai vioi.
– Ba e rau, adica, dureros, dar remediabil.
– Si trebuie sa ma duc la doctor… de dinti?
– Da, Mosule, la doctor stomatolog. Elful se intoarce catre Rudolf:
– Du-te la Atelier si adu-mi tableta Mosului.
Rudolf, stiind tot cat Mosu’ despre stomatologi, alearga intr-un suflet, ia tableta si vine cu ea in dinti, la propriu.
Elful o ia si da o cautare dupa cuvantul « stomatolog». Un sir lung de nume apare…
– Ai vreo preferinta? se intoarce elful catre „pacient”.
-Am mai multe: sa fie ieftin dar de calitate, asa cum facem noi lucrurile pe aici, sa nu doara,… sa fie iarna, ca eu nu las haina si caciula, sa fie pe lista verde… si sa- mi dea o acadea dupa…
– Da’ pretentios mai esti, domnule-care-nu-ai-fost-niciodata-la-doctor ! Bine, uite aici variante: Cabinet stomatologic Corbeanca, sau altul in Rahova, o clinica ….
– Stai usurel… Eu vreau sa merg in Rahova. Acolo nu prea ajung de obicei. Sigur e pe lista verde?
– Da, da, confirma elful.
– Hai la sanie. Si, Rudolf, cat stau eu la dentist, tu vezi ce-i cu magaoaia de trage intr-o parte. Trebuie sa fie vreun atelier prin Rahova aia …
Mosu’ se schimba de haina cea rosie de casa, isi piaptana barba, isi pune uniforma de Mos si pleaca toti trei la dentist….
– Ce-avem noi aici? il intreb eu. Mosule, Mosule, dintii astia ai tai erau si acum, din pacate esti pe cale sa-i pierzi…. spun eu privind radiografia. N-avem ce face! O coronita jos, pe stanga…. si … uite aici, spun eu ciocanind dinte, dupa dinte …. una sus, tot pe stanga…. Asta-i dinte rupt… alaturi, unul cariat, foarte cariat, imposibil de reconstruit!… Da, uite, aici e unul lipsa…  Acolo iti rontai prajiturelele, nu-i asa? Mos zapacit, nu ti-a adus nimeni cadou o periuta de dinti si o pasta? il cert eu pe mosul cu ochii buni si barba alba de pe scaunul meu.
– Doctore, nu mai pune si tu sare pe rana. De acum inainte … voi aduce tuturor copiilor periute de dinti si pasta… Si mosnegilor, ca mine…, zambeste el.
– Lasa-i pe copii, ca de periute se ocupa parintii, tu adu-le jucarii, ca orice mos serios! Mosnegilor, da, ca-i plin cabinetul de pacienti la a doua, a treia tinerete! Copii vin si ei, dar mai mult pentru aparate dentare, fluorizari, scos dinti de lapte, sigilat…
I-am facut Mosului cele mai frumoase coroane dentare din viata mea. Si i-am astupat cariile ce-i mai ramasesera… Si i-am dat si o pasta si o periuta de dinti cadou. A New year wallpapers A smile from Santa Clausfost foarte multumit. Pe de o parte a scapat de chinul durerilor si pe de alta si-a recapatat zambetul lui frumos de om bun.Si a zis ca mai vine… poate sa-si puna fatete ceramice, a ras el, ca doar e inca tanar….
– Tare frumos mai povestesti tu, tati! Ce zici, atunci cand vine Mos Craciun, il rogi sa zambeasca si pentru mine? Sa-i vad si eu dintii cei noi….
– Treci la culcare, smecherie! Parca nu stiu ce vrei!…

Articol scris pentru BlogAwards, campania Cris Smile

Lasă un răspuns

