Cuvinte la o cana… de ceai

Am intrat incet- incet, click-click, in Magazinul de cani…Acolo sufletul meu s-a umplut pana la refuz de culoare, forme, desen, imaginatie si a luat-o pur si simplu, razna… Ceva pufneste, scrasneste, haraie… cuvintele ies strambate si se aseaza unele langa altele dupa preferintele lor, nu dupa voia mea… Poate s-a stricat vreun mecanism, a intepenit vreo rotita, ceva… Totul a scapat de sub control. Versuri si versete, auzi la el, suflet candriu!? Ce s-o fi crezand? … Mare poet?… Oare sa mai fie el in garantie? Sa-l fi schimbat cu altceva, poate unul mai … aplecat spre cifre, spre economie, nu? …Da-l incolo de suflet poet! Cine are nevoie de el?…
Or fi canile de vina?! … Cani pictate, cani originale, cani mari, cani mici, de ceai, de cafea, rosii, portocalii, verzi, de copii, de adulti… cu frunze, cu pisici… cu mamici… cu printese…. cani fara pereche sau in set….
Da, poate ele or fi de vina… ! Prea sunt multe… si frumoase… si amuzante… te-apuca nebunia! Nebunia cuvintelor…

Am stors o frunzaCana Frunze de toamna
uzata, de tei
si-mi curge toamna
din vene, afara.
E frig, e ploaie
si vremea e beata
de amor si miros
de castana coapta…
Mai pun scortisoara
in cana pictata,
si-o coaja de mar
stafidita de ciuda,
Ciocnesc un ceai
cu iarna zaluda
si-mi caut vara
aburind de…menta.
In pantec-mi-ajunge,
licoare nebuna.
Caldura hraneste
samanta de duca,
iar puiul de vara
sta sa-nverzeasca,
in suflet iernatic…
in cesti parfumate…

Eu nu suntCana I am not an Animal
…un animal!
Sunt o pata
de-alabastru
calarind
un cal maiastru…
Sunt un vis
de eleganta
mieunand,
dupa uzanta…
Beau lapticul
preferat
al pruncilor
de imparat.
Stii prea bine
c-am dreptate!
Sunt o doamna,
mai netoate!!

O boaba de cafeaCana Expert in cafea
a refuzat sa fie
macinata…
A vrut sa moara,
asa, ca orice boaba
importanta,
doar putinel prajita,
in ceasca de cafea
pictata.
S-a risipit intreaga,
amara si cam… ne
…aromata…

Inima ei e mare,Cana O inima mare
Ireal de mare…
Si uneori, varsa
Alteori toarna,
Rareori picura
Sarut in suflet
De fata-adormita…
Gura ei e parfumata,
Ireal de parfumata
Si uneori tace
Alteori striga
Rareori sopteste:
Buna sa-ti fie
Si calda, dimineata!

Articol scris pentru SuperBlog 2015, proba 10.

Lasă un răspuns

