Tanti Sursa si Dumnezeul calculatoarelor

logo_marketonline_micDoamna Sursa cu ochelarii pe nas si un pix in mana… Se aude doar un scartait egal, monoton de pix prost. Din cand in cand batrana ridica fruntea si citeste cu voce tare frazele insirate pe hartie cautandu-le parca sensul…
– Dragul meu Dumnezeu al calculatoarelor, poate ca ai auzit de mine, eu sunt Sursa, toti imi spun Tanti Sursa si am zece ani computeresti, ceea ce in ani omenesti ar fi echivalentul cam la vreo 85. O viata de Sursa!
Nu scriu scrisori, adica nu am scris pana acum, dar dupa o anumita varsta, pana si componentele PC au voie sa se prosteasca. Cum adica sa se prosteasca, ma intrebi? Adica sa faca tot felul de chestii inutile si fara rost… Vezi ce spun? Daca ceva e inutil, e automat si fara rost, sau nu-o fi asa?! Dar stii ceva, dragul meu? Tu ai infinit de multa rabdare, iar eu sunt batrana si am tot dreptul sa bat campii. Pot chiar sa si cred in tine daca vreau! Stii, daca Tu chiar existi pe acolo pe undeva, in Raiul tau, arunca un ochi si spre mine. Ma vezi? Cam as avea nevoie de ajutor. Si nu un ajutor mic-mic. Nuuu…. Nu te-as deranja pentru ceva neinsemnat. Am nevoie chiar de un miracol. Stii tu? Ceva aproape imposibil… Dar hai sa-ti explic… Spitalul asta de componente PC nu e cel mai amuzant loc din lume. Nea Costica e cumsecade, canta pe nas, mult si cat se poate de fals cu surubelnita dupa urechea stanga. Cred ca am fost o dezamagire grozava pentru el pentru ca de doua zile stau aruncata intr-un colt. Eu ziceam ca m-am comportat exemplar aici, asa ca nu i-am inteles comportamentul. Mi-am invartit ventilatorul cat de tare am putut, iar bipaitul unitatii centrale a fost insotit de un clatinat aprobator din capul chel ca un bec al lui Nea Costica. Prin urmare, zi si tu?! Ce-a fost gresit de s-a intristat? Mi-a zis ca doar Al de sus ma mai poate ajuta… Cuvintele lui m-au determinat sa-ti scriu. Daca el zice ca Tu ma poti ajuta, atunci asa trebuie sa fie.
Batrana face o pauza si isi pocneste incheieturile cat se poate de tare.
– Vorbind asa cu tine, dragul meu Dumnezeu al calculatoarelor, am senzatia ca te cunosc demult. Inca de cand eram copilita, legata de prima mea Placa de Baza. Aveam incredere in mine, pe-atunci, incheieturi flexibile, brate puternice, chef de munca… Ma apreciau toti. Eram sufletul unitatii centrale, nimic nu misca in lipsa mea. Procesorul se indragostise de mine… El era donjuan-ul sistemului, tanar, rapid, fura sarutari si starnea lacrimi… Am fost cat se poate de magulita de atentia lui, mai ales ca a parasit-o pe RAM pentru mine. Ea nu m-a iertat niciodata pentru treaba asta. Si nici acum n-a uitat. Zi-i Memorie si gata. Cu Placa de baza m-am inteles cel mai bine. Era o minune de placa, liantul intregului sistem. Cati n-ar fi luat-o razna fara ea! Ea era mediatorul tuturor conflictelor noastre si au foooost, slava Domnului, cate au mai fost…
Stii ce ma gandeam, Doamne? Cred ca stiu care e problema batranilor: le lipseste coerenta. Uita-te la ce-i scris mai sus, istorii din trecut se amesteca cu prezentul intr-un cocktail ametitor pentru oricare cititor! Chiar si pentru mine…
fsp-logo_micSi totusi, sunt obosita Dragul meu Dumnezeu al computerelor! Umbla zvonuri ca am deja si o inlocuitoare, o sursa tanara si foarte performanta, Fortron… Ehei, unealta scolita, cu semnatura avansata, coborata parca din mileniul cinci! Dracii de la magazinul MarketOnline.ro i-au facut sistemului nostru o oferta de nerefuzat! Auzi tu, promotii la componente, toti cad in capcana asta…
Dar Doamne, in raiul Tau e cald, oare? Pentru ca, stii ?… De frig mi-a fost cel mai teama toata viata mea… Daca la tine acolo e cald, pai sa stii ca vin si eu!…
Cu drag,
Tanti Sursa
Batrana Sursa incheie cu un scartait apasat, impatureste hartia si o pune in cutia postala din dreapa scenei. Se uita in zare si ofteaza amar…
Surse FSP!… Hai cu minunea, Doamne!…

Articol scris pentru SuperBlog 2015, proba 14.

Lasă un răspuns

