Ploaie fara miros de tei

Au inflorit teii… Nu astazi… nici ieri… nici nu mai stiu cand! Coplesita de nori si de intuneric, in dupa-amiaza asta, mi-am ridicat ochii din pamant si le-am vazut! Margelutele verzi prinse-n buchete de-a lungul bulevardului si invaluite-n miros proaspat de inceput de vara, s-au deschis si floarea mica, delicata se zbate speriata pe cerul negru, manios.  In aer se simte miros de furtuna, miros greu, intunecat ce te inconvoaie si te apasa spre pamant. Orasul e un santier si-acum pare ca noroiul a cuprins si cerul. S-a starnit un vant rau, scormonitor. „E sfarsitu’ lumii”, spune o voce speriata. Trecatorii fug care-ncotro si in scurt timp trotuarul se goleste fiind luat in stapanire de ploaie. Vantul smulge florile de tei din bratele frunzelor si le izbeste cu ciuda de piatra, purtandu-le-n parbrize de masini ude, printre injuraturile soferilor grabiti. Cad flori… cad crengi intregi… se-amesteca-n suvoaiele uitarii… Eu, umbra nelalocul ei, plang soarta cruda ce le-mpiedica sa parfumeze-un ceai si-un vis de vara timpurie… As vrea sa stau in calea vantului si sa le prind in par si-n palme… poate asa caderea n-o sa le mai doara. Dar parul meu e lunecos si ud, iar palma mea, nepriceputa… Si ma-nconvoi sub ploaia ce curge sarat pe obrajii mei, spaland si cea mai mica urma de parfum de tei. E vina mea! Eu le-am lasat in voia sortii cu uitarea mea. Alta data le mangaiam cu privirea, ma invaluiam in parfumul lor, le protejam in inima mea, iar ele infloreau sub ochii mei si ma rasplateau umplandu-mi porii si sufletul cu mirosul lor. Acum calc pe covor prematur de flori si frunze, in miros de ploaie fara tei si imi propun sa nu mai uit… pana data viitoare…

Nou venita in „Clubul poveştii parfumate” (incepatoare, inca!)

8 gânduri despre “Ploaie fara miros de tei

  1. Bine ai venit în Clubul nostru, CZ! Superb scrisă povestea ta, se simte parfumul teilor în ploaia de vară, până la aici. Te așteptăm cu drag duminică, la posvestea cu tema Parfumul succesului. O zi splendidă în continuare!

Lasă un răspuns

