Dialog imaginar cu un copil verde-albastrui

– As vrea sa te intreb cate ceva… Poti veni putin, te rog?
– Vin acum! mormaie copilul din camera alaturata.
Peste vreo cateva minute…
– Ai spus ca vii acum!? Esti pe drum, ce faci? As veni eu la tine, dar nu pot… pazesc oala cu lapte.
– Trimit mesajul asta si vin… Hai, c-am venit. Ce voiai sa ma intrebi?
– Uite, vreau sa scriu un articol pentru un concurs pe tema viitorului educatiei, mediul si ce rol ar trebui sa aiba el in scoala tinerilor…
– Scrie si tu ce vrei si nu ma bate pe mine la cap! Daca tu n-ai treaba, asta nu inseamna ca nici eu n-am ce face! Lasa-ma cu prostii din astea: mediu … ecologie… na, na, na… – se stramba „tanara generatie” imitand-o pe profa de biologie.
– Bine, dar pe tine nu te intereseaza viitorul tau, al omenirii, sau macar, al scolii? Ce, cum, unde vei studia?… Cum ai vrea tu sa arate scoala, anul viitor, sau peste doi, trei, ani? … Chiar nu te intereseaza?
– Viitorul? Da, sigur ca ma intereseaza! Din acest motiv m-am abonat la tot ce inseamna aparitii in materie de gadget-uri. Omenirea!? E un cuvant prea mare pentru un copil asa mic ca mine! Glumesc… Te las pe tine si pe ceilalti parintii, cu „tendinte bio-sadice” in materie de mancare, haine si alte alea sa aveti grija de viitorul omenirii, pana s-o desfiinta Facebook-ul…  Bine, hai, nu te supara… Nu am vrut sa par dispretuitor, dar, sincer, nu ma intereseaza tema asta. E adevarat, am participat la actiuni de „ecologizare” cu scoala si mi s-au parut tari de tot. Dar asta din cauza ca am jucat un meci de fotbal extrem, pe pajistea pe care am „ecologizat-o”. In alta ordine de idei, stii si tu ca mie imi plac documentarele de pe Discovery legate de planeta noastra, dar la scoala nu prea abordam chestiile astea. Si, pe e alta parte, daca umbli cu o hartie in buzunar pana gasesti un cos de gunoi, esti de-a dreptul fraier. Gasca CMT ar fi in stare sa te filmeze si sa te puna pe Youtube. Ajungi de rasul lumii si eu abia m-am mai ridicat in ochii lor cu aruncarile mele de la trei puncte. Am muncit o vara intreaga la „imaginea mea”… Asa ca mai lasa-ma cu ecologia ca nu-i de gasca!
– CMT?…
– Cei mai tari!… Stupid, nu?…, ridica el din umeri.
– Bine, am inteles pozitia ta. Dar, in legatura cu manualele digitale? A aparut de ceva timp un astfel de manual editat de Holcim Romania, disponibil pe un site, www.lectiaverde.ro. Ce parere ai despre chestia asta?
– In ceea ce priveste manualul digital, toata clasa suntem pentru! Iti dai seama ce-ar insemna asta? Sa faci tema la mate pe PC, ca sa vorbesc foarte elevat? Nici in vise n-am visat asa ceva! Adio restrictii de stat la calculator, teme la greu, pana-n miez de noapte!… E adevarat ca primii care ar avea de castigat din toata chestia asta ar fi tot cei de la Facebook, daaar… Hotarat lucru, suntem pentru! Nu, ca ne-ar intreba cineva pe noi!? Sincer vorbind, mi-ar place. Iubesc computerele si tot ce e legat de ele! Doar fotbalul nu-l agreez in mediul virtual, ca-n rest… Dar manualul de care spui, tot eco, nu-i asa?
– Lectia verde, nu?
– Eu sunt destul de departe de a fi „verde”! Cred ca, daca e sa vorbim in termeni coloristici, cum iti place tie, eu sunt mai degraba „albastru”, ca-s plecat spre SF, spre stele… Suna telefonul… scuza-ma, te rog.
… cum – sa desfiinteze parcul? Pai si unde ne mai vedem noi?… Bine…Hai, pa!
– Pot sa ies si eu afara, cu baietii?
– Dar ce-ati patit? Am auzit fara sa vreau!
– Desfiinteaza parcul din fata blocului lui Vlad. Construiesc o biserica, din cate stia el. Se aduna toata gasca. Vlad a venit cu ideea sa organizam ceva, sa ne adunam, sa strigam ceva…
– Bine, du-te, dar ai mare grija! Asta suna a actiune verde si astea, uneori nu sunt bine vazute nici in lumea noastra a adultilor! Sa nu intri in vreun bucluc, copilul meu verde-albastrui!

Morala: in orice copil exista un sambure de ecologist si menirea educatiei pe care le-o oferim este sa-l scoata la iveala si sa-l valorizeze… Lectiaverde.ro este un pas bun, primul… Mai este nevoie si de un sistem de captare a copiilor si tinerilor in actiuni de protectie a mediului, folosind toate mijloacele care ne stau la dispozitie, fie ele Facebook, Youtube, IPhone, concerte, intalniri, meciuri, tot ce-i intereseaza pe acestia.

Lasă un răspuns

