Solutii

O perioada lunga nu m-am uitat prea mult la televizor, la stiri. Mi se parea ca nimic din ceea ce era difuzat nu ma reprezinta nici ca subiecte, nici ca modalitate de abordare a acestora. Unele posturi mi se pareau prea „pro”, altele exagerat de „anti”, unii mi se pareau superficiali, altii vulgari…  Tot cautam linia de mijloc si nu reuseam sa o gasesc. Faptul ca nu urmaream deloc evenimentele politice, sociale sau, mai ales, mondene era forma de protest pe care o gasisem eu fata de modul mass-mediei de a se implica in viata noastra a oamenilor de rand care nu au la dispozitie alte surse de informare. Aceasta lipsa a mea din interiorul fenomenului mediatic, ca sa spun asa, s-a datorat si unor intersectari intamplatoare cu ziaristi, la diverse evenimente locale. Ca participant la evenimentele respective, nu m-am abtinut sa nu remarc diferenta intre viziunea mea asupra celor petrecute si cea a ziaristilor, manifestata in articolele generate de evenimentul respectiv. Diferentele au fost realmente mari si eu am dedus ca ele s-ar datora mai multor cauze: ziaristii respectivi nu aveau cunostintele teoretice necesare perceperii corecte a evenimentului sau deformau intentionat sau nu, realitatea pentru a-i da nota de senzational ceruta de cititori, privitori sau ascultatori. E adevarat ca situatia nu poate fi generalizata pentru ca exista si ziaristi profesionisti si fenomene relatate corect si complet. Dar, am eu suficiente date pentru a cerne stirile? Revenind la teme propusa, eu cunosc problematica Rosia Montana de la televizor. Nu am fost acolo niciodata si nu garantez ca voi merge vreodata. Si in televizor nu pot spune ca am incredere suta la suta, dupa cum am spus cam prea pe lung, mai sus. Pe unii din protestatanti i-am intalnit personal. Pe aceste doua puncte oarecum instabile am incercat sa-mi formulez o parere. Eu cred ca Rosia Montana nu este o problema in sine. Sau mai bine zis, este o problema alaturi de Turda, Copsa Mica… si multe altele de care probabil nu am auzit decat in trecere si nu ne-au atras atentia in mod deosebit . Adevarata problema este traiul nostru de toate zilele, lipsa oricaror luminite la capatul tunelurilor noastre. Marea majoritate dintre noi suntem departe de a trai bine, chiar decent, am putea zice, iar nimeni si nimic nu pare a putea rezolva asta. Asa ca protestam… protestam in speranta ca cineva va aprinde celebra deja luminita macar undeva, pentru ceva… Avem nevoie sa fim bagati in seama, sa ni se ofere senzatia ca am putea schimba ceva, noi, astia maruntii… In concluzie? Sunt de acord cu protejarea zonei. Cred cu staruinta ca s-ar putea gasi solutii pentru oamenii locului, solutii care fie sa aplice metode nepoluante de exploatare a aurului, fie sa genereze locuri de munca in alte domenii fara legatura cu mineritul. Totul este ca cineva sa doreasca cu tot dinadinsul acest lucru. Eu asta nu am auzit nicaieri. Solutii! Astea lipsesc de cele mai multe ori! Solutii eficiente! Solutii multe, disperate sau nu, solutii din care sa putem alege si din care sa se aleaga ceva.

Spuse pe tema Blog Power 86… Au mai scris, putini, dar buni:
1. MAREA DEZBINARE
2. Tara noastra aur poarta

13 gânduri despre “Solutii

  1. Ai pus bine problema dar pentru soluții trebui și cu ce să facem exploatare fără poluare, care costă și nimeni nu este dispus să ne ofere tehnologia necesară, la fel ca și pentru locurile de muncă nelegate de minerit. În rest, toate-s bune. Suntem și vom rămâne la cheremul altora.

  2. Problema Roșia Montana, chiar este o problema, ba inca una foarte gravă.Noi nu avem o cultura a ecologismului, dar cei tineri care demonstreaza in piata o au.Ei au inteles că nu locuri de muncă vom avea ci ne vom pricopsi cu locuri de veci in care vor fi ingropati oameni, animale, copaci, munti.

    1. Si daca ar fi doar Rosia Montana! Sunt atat de multe lucruri care sunt ignorate, dar care ne pot pune grav sanatatea in pericol…

  3. Solutii exista, intotdeauna, din pacate insa nu vor exista niciodata solutii care sa-i multumeasca pe toti. Sunt, si vor fi, multi care in ipocrizia gandurilor lor nu vor accepta chiar si cele mai stralucite solutii, din simplul fapt pentru ca interesul lor este sa nu o faca! 🙂

    1. Suntem intr-adevar, la mana unor oameni care structural sau din alte motive, nu pot vedea mai departe de generatia copiilor lor… Sau poate au impresia ca se poate repara orice avand posibilitati materiale…

  4. Problema nu este cea a locurilor de muncă din zonă (oare cei de acolo cum au trăit până acum? mineritul va general 100-200 locuri de muncă pentru ei, maxim). Problema este a aurului românesc din subsol, precum și a pietrelor prețioase de acolo.

    Tu ai accepta ca dacă bunica îți lasă zestre câteva cufere cu bijuterii (aur, argint, nestemate), adânc îngropate în grădina ta, din spatele casei tale, cineva să se ofere să sape acel pământ și să le scoată, dându-ți ție 4% din ce găsește iar restul oprindu-și-le lui? Căci cam atât ar urma să primească statul român, și am înțeles că s-a vorbit doar de aur, restul pietrelor prețioase care există în zonă vor rămâne în totalitate celor care le extrag.

    Nu ai ce să te uiți la televizor: televiziunile au primit bani grei pentru a face reclamă RMGC, spoturi publicitare, așa că au tot interesul să se poarte frumos cu Gabriel. De altfel, chiar zielele trecute aceste reclame au fost interzise de către CNA, pe motiv că prezintă informații false. Am scris la mine în articol despre asta. Pur și simplu este jaf la drumul mare. Și pentru ce? Pentru ca 4% din acel aur să intre în buzunarele politicienilor, restul în buzunarele lui Gabriel și RMGC iar noi să rămânem cu 4 munți retezați plus câteva râuri, printre care probabil și Dunărea, otrăvite în viitor? Pentru că la asta se va ajunge până la urmă, după ce bazinul respectiv în care se vor depozita cianurile va ceda. Iar costurile pentru întreținerea lui în timp sunt exorbitante. Cu câteva ordine de mărime mai mari decât ce ne oferă RMGC.

    Cam asta…

  5. Buna,
    te invit la un concurs simplu pe blogul meu. Cu 2 distriburi poti castiga unul din cele doua pandantive gravate dupa placul inimii tale, unul este placat cu aur, altul cu rodiu.
    Concursul se afla pe prima pagina a blogului meu, sper ca vei participa.
    Numai daca vrei, scuze de off-topic. 🙂
    Te pup si multumesc!

Lasă un răspuns

